понедельник, 8 октября 2018 г.

День психологічного здоров'я


РОЗПОРЯДЖЕННЯ № 42
по навчально – виховному   комплексу
 «Марганецька   загальноосвітня школі І-ІІІ ступенів №5 – дошкільний  навчальний заклад»
від 08.10.2018 року

Про підготовку та проведення
Дня психологічного здоровя

« 08 »  жовтня 2018 р.                                                                            42  

Про проведення заходів до
Всесвітнього дня психологічного здоров'я

        Відповідно до наказу МОН України від 08.08.2017 № 1127 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо розвитку психологічної служби системи освіти України на період до 2020 року», програми розвитку психологічної служби системи освіти міста на період до 2020 року, листа МОН від 07.08.2018 № 1/9-487 «Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2018-2019 н.р.», на виконання рекомендацій Дніпропетровського обласного НМЦ практичної психології та соціальної роботи,  плану роботи відділу освіти та міського методичного кабінету на 2018-2019 навчальний рік, відповідно до розпорядження начальника відділу освіти виконавчого комітету Марганецької міської ради «Про проведення заходів до Всесвітнього дня психологічного здоров'я» №110 –р від05.10.2018 року,  з метою розвитку професійної компетентності освітян та підвищення статусу працівників психологічної служби закладів загальної середньої та дошкільної  освіти міста вважаю за необхідне:

1.Жур О.А., заступнику директора з навчально – виховної роботи:
1.1. Забезпечити проведення заходів для учнів до Всесвітнього дня психологічного здоров'я  за планами, (додаток 1), дотримуючись часу проведення,
                                                                                            10.10.2018  року.
1.2. Провести єдиний  семінар  для педагогів закладу «Технології антистресу в умовах НУШ».
Осінні канікули
1.3. Надати звіти про проведені  заходи (кількість учасників) на адресу (polinazpf@gmail.com) та розмістити фотозвіти на сайтах закладів та  на блозі «Психологічна служба міста Марганця»  http://marganetspsipholog.blogspot.com/
2. Провести нараду для класних керівників та надати методичні рекомендації щодо проведення виховних заходів до Всесвітнього дня психологічного здоров'я, що додаються. 
3.Класним керівникам 1-9,11  кл.:Акалупіній Т.А.,Булюк А.В.,
Вороніній Т.І., Висоцькій Ж.Ю., Гордієнко А.В., Лучковій А.С., Павлен-
ко О.Д., Похиленко Ю.С.,Пінчук Г.Д.,Ковтун Ю.О., Цехмістро О.М. –     провести  заходи відповідно до плану проведення заходів Дня психологічного здоров’я, 10.10.2018 року.
     4.Інженеру – електроніку, Сафоновій О.О., забезпечити висвітлення в засобах масової інформації, на сайтах закладів освіти інформації про проведені   заходи, 10.10.2018 року.
      5.Відповідальність за виконання даного розпорядження покласти на заступника директора з навчально – виховної роботи, контроль залишаю за собою.

Директор       Н.М. Гавронська

                                                                                                                                  Додаток 1
ПЛАН ЗАХОДІВ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ
ВСЕСВІТНЬОГО ДНЯ ПСИХОЛОГІЧНОГО ЗДОРОВ'Я  У ЗЗСО
(10.10.2018)

Тема дня: Толерантність – основа дружніх стосунків.

п/п
час
Заходи
Учасники
Відповідальні
1.
    08.10
Оформлення інформаційних стендів та розміщення інформації про Всесвітній день  психологічного здоров'я.
Батьки діти, педагоги
Педагог - організатор
2.
8.00 -
8.30
Психологічна акція перед уроками – «Обійму за посмішку»
Учні 1-11 класів
Учні 10-11 класів
3.
8.30-
9.05.
Проведення єдиної класної години  «Толерантність – основа дружніх стосунків»
Учні
1-9,11 класів
Проведення:
класні керівники.
Рекомендації до проведення:
практичні психологи
4


Велика перерва
Психологічна акція «Дерево дружби»

Учні 1-9,11 класів
Класні керівники,
5
Протягом дня
Психологічна гра «Таємний друг»
Учні 1-11 класів,
педагоги
Класні керівники,
6
Після уроків
Рефлексія. Завершення психологічної гри «Таємний друг», підведення підсумків
Учні 1-11 класів,
педагоги
Класні керівники,
7.
Осінні канікули
Єдиний психолого-педагогічний семінар «Технології антистресу в умовах НУШ»
Педагоги
Жур О.А.
Келипенко Т.М.


                            Рекомендовані заходи до Дня психологічного здоров’я у ЗЗСО

Акція  «Обійму за посмішку» (зранку, перед уроками).
Мета: підготувати учасників до роботи, підняти настрій, створити атмосферу комфорту та успіху.
У заході  беруть  участь усі учасники навчально-виховного процесу.
Учні - помічники зустрічають усіх на шкільному ганку з пропозицією обійняти за посмішку (можна виготовити таблички з написом «ОБІЙМУ ЗА ПОСМІШКУ».

Акція  «Дерево дружби» (початок - класна година, продовження - перерва) .
Мета: вчити учнів толерантно ставитися один до одного, бачити підтримку від оточуючих,  підвищувати самооцінку, виховувати емпатію, сприяти згуртованості класних колективів.
Матеріали:  Ватмани або старі шпалери з намальованим деревом, фломастери, маркери, вирізані завчасно із кольорового паперу або долоньки у формі листя  на кожного учня  класу.
Рекомендації: Акція проводиться на великій перерві.
Учні молодшої школи (1 -4) класи:
У фойє молодшої школи вивішено загальний ватман із зображенням дерева.Учні роблять спільний колаж наклеіваючі на загальний шаблон листочки з рекомендаціями - побажаннями (детально у рекомендаціях до класної години) .
Учні 5 - 11 класів:
Біля кожного класу вивішено результат роботи на класній годині - колаж з зображенням дерева, на якому наклеєні листочки з порадами побажаннями (детально у рекомендаціях до класної години).
 Приклад: 

Психологічна гра «Таємний друг» (початок - класна година, далі - протягом дня).
Мета: згуртування учнівсько – педагогічного колективу; формування толерантного ставлення один до одного; створення позитивного настрою; вчити дітей мистецтву дарувати знаки уваги і приймати їх.
Умови гри:
Гра відбувається у кожному класі окремо. За умовами гри кожен учень класу протягом дня таємно робить своєму однокласнику, обраному методом жеребкування різноманітні приємності.
Хід гри:
Зранку, на класній годині учні пишуть своє ім'я на маленькому папірці. Папірці складаються до капелюха. На наступному етапі гри вчитель пропонує учням обрати з капелюха маленький папірець з ім'ям однокласника, якому  протягом дня вони будуть приділяти всілякі знаки уваги, так, щоб він не здогадався, хто його таємний друг. Кожне послання чи інший знак уваги можна позначати  літерами «ТД» або «від ТД».
Ціль гри: якнайбільше ощасливити свого друга, але так, щоб він НЕ здогадався ХТО робить йому усі сюрпризи.
Це навіть не гра, а ВІРУС, що передається від людини до людини. Симптоми захворювання:
-    посмішка
-    постійний стан радості
-    бажання непомітно зробити приємність
-    очікування, що сьогодні має статися щось особливе.
Завершення гри  (15 хвилин).
Гра завершується після уроків. Учні збираються в своїх кабінетах і таємне стає наявним.
Вчитель всіх вітає з тим, що у них виявилося розвиненим надзвичайне обдарування і талант робити іншим добре. Не соромитися, не боятися цього. І вміти це робити.
Вчитель звертаючись до кожного учня окремо, пропонує дати відповіді на питання:
-         чи здогадалися вони, хто їх таємний друг?
-         поділіться враженнями, що ви відчували коли таємно приділяли увагу?
-         що відчували, коли вам приділяли увагу?
-         які реакції у своїх «таємних друзів» спостерігали?
-         що вам сподобалося найбільше у ролі «ТД»?
-         який із своїх подарунків ви вважаєте найвдалішим?




Рекомендації до проведення єдиної класної години для учнів 1-11 класів “Толерантність – основа дружніх стосунків”. 
 /Виготовлення долоньок/листочків//

Мета: вчити учнів цінувати друзів та дружбу, виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; формувати адекватну самооцінку, позитивне самосприйняття та прийняття інших, сприяти створенню доброзичливої толерантної атмосфери у класному колективі, розвивати впевненість у собі та вміння товаришувати; виховувати уважне, безкорисливе ставлення до друзів, товаришів.
Обладнання: маркери, фломастери, клей-олівець; плакат або стовбур дерева, долоньки/листочки для вправи “Дерево Дружби”; стікери на кожну дитину та кошик для жеребкування; плакат з силуетом дитини або просто словом ДРУГ, заготовки  якостей, якими повинен володіти друг /Н-д: щирий, доброзичливий, вірний, справедливий, добрий, чесний, толерантний, тактовний, чуйний тощо/; вірш або пісня про дружбу /за бажанням/; аркуші для вправи “Неповторні листочки”.
 
Хід заняття
І. Організаційний момент (3 хв).
ІІ.Вступ (5 хв).
Повідомлення теми і мети уроку.
Вчитель. Сьогодні ми поговоримо про одне з найбільших багатств, що може мати людина –  про дружбу. Головна моральна цінність дружби – розуміння іншого і вміння надати йому можливість якнайкраще виявити себе. Справжня дружба завжди заснована на довірі та відвертості.
У Греції виділяли три види дружби:
-         дружба взаємовигідна;
-         дружба, що заснована на емоційній прихильності;
-         дружба безкорислива, коли друга люблять заради нього самого.

-А як ви розумієте слово «дружба»?
-Діти, а яким, на вашу думку, повинен бути справжній друг?

ІІІ. Основна частина (30 хв).
3.1. Обов'язкові вправи.
-         «Дерево дружби» - 10 хв.
Давайте сьогодні разом виростимо шкільне/класне дерево дружби, яке буде нагадувати, які якості допомагають людям позитивно спілкуватися, толерантно ставитися один до одного. Нехай наше дерево зарясніє і на ньому розпустяться листочки.
У вас є долоньки/листочки дерева, на яких ви можете написати ті якості, які вам допомагають спілкуватися з людьми, та свої побажання, поради, що потрібно зробити, щоб наш клас, школа, місто, держава стали простором толерантності, тобто, щоб наші стосунки стали більш дружніми та щирими.
ПОРАДА: учні молодшої школи можуть заздалегідь виготовити листочки з порадами вдома, з батьками
 У фойє школи розміщено стовбур “Дерева Дружби”, на який ми під час перерви приклеїмо наші долоньки/листочки (діти пишуть свої варіанти, а потім зачитують їх). Учні 5 - 11 класів створюють “Дерево дружби” в класі.
Можливі варіанти:
          Допомагати один одному, бути більш дружніми, захищати слабших.
          Не сваритися, намагатися зрозуміти один одного.
          Не звертати уваги на національність, віросповідання, зовнішність, звички.
          Більше спілкуватися, дізнаватися один про одного.
          Поважати один одного, намагатися самому стати краще тощо.

-         Початок психологічної гри “Таємний друг” - 5-7 хв.
Методом жеребкування учні обирають собі таємного друга.
Детальний  опис гри дивіться вище.

3.2. Додаткові орієнтовні вправи.

-         Вправа “Портрет друга” (методом “мозкового штурму”) - 7 хв.
На дошці вчитель розміщує плакат з силуетом дитини або просто словом ДРУГ. Класу необхідно прописати або наклеїти (завчасно приготовленні) якості, якими повинен володіти друг (Н-д: щирий, доброзичливий, вірний, справедливий, добрий, чесний, толерантний, тактовний, чуйний тощо).
Вчитель: Більшість з вас хоче мати міцні дружні стосунки та набути таких якостей, які допомагали б дружити. Тож зараз ми з вами поговоримо про основу дружніх стосунків у класі - ТОЛЕРАНТНІСТЬ.
ТОЛЕРАНТНІСТЬ передбачає всього лише нормальні цивілізовані стосунки між учнями у класі, взаєморозуміння та взаємоповагу, усвідомлення того, що всі ми в чомусь схожі та чимось різнимося, і погляди у нас на цей світ також різні.
Послухайте та запам’ятайте вислів: “Поважати чи не поважати людину - це ваш вибір, а ставитися з повагою - це показник вашого виховання!”

-          Вправа “Неповторні листочки”- 5 хв.
Учням роздають по одному невеликому аркушу паперу.
Вчитель: візьміть свої аркуші і виконуйте той алгоритм дій, які я вам буду пропонувати. Як виконують дії інші учасники дивитися забороняється. Дії необхідно виконувати швидко.
Починаємо:
1.     Складіть аркуш навпіл. Відірвіть верхній правий кут.
2.     Знову складіть аркуш навпіл. Відірвіть верхній правий кут.
3.     Ще раз складіть аркуш навпіл. Відірвіть верхній правий кут.
4.     І ще раз складіть аркуш навпіл. Відірвіть верхній правий кут.
5.     Розгорніть аркуш.
Подивіться на свій аркуш і на аркуші інших учнів.
Запитання для обговорення:
-         у всіх однакові вийшли роботи? (ні)
-         чи можемо ми сказати, що хтось виконував вправу неправильно? (ні)
-         чому аркуші після відривання такі різні? (всі ми різні, у всіх свій характер, свої особливості сприйняття, поведінки тощо)
-         чи можемо ми сказати, що ті, хто відривав аркуші інакше, ніж ви, є гіршими за вас? (ні).
Зауваження: можливо у житті буває так, що ми оцінюємо людину лише з огляду на те, чи робить вона так, як ми… Чи правильно це!? 

-         Вправа “Чим ми схожі” - 10-15 хв.
Мета: допомогти всім присутнім виявити спільні риси, що єднають їх з іншими людьми.
Варіант 1.
Клас стоїть у колі. Вчитель кидає м’яку кулю / м’яч комусь із присутніх, базуючись на якійсь схожості з собою. Наприклад: «Наталю, ми з тобою схожі тим, що живемо обоє в Україні / однакового зросту / маємо веселу вдачу…». Учень ловить м’яч та перекидає його далі ще комусь, називаючи своє бачення схожості.
Гра продовжується доти, поки всі члени групи / бажаючі не отримають м’яч.
Варіант 2.
Вчитель об’єднує учнів у пари й діти знаходять спільне. Потім обговорюють у загальному колі.
Питання для обговорення:
- Чи важко було знаходити спільні риси?
- Як впливають схожі та відмінні риси людей на взаємні стосунки?
- Чи впливає національність на стосунки людей?
- Як спілкуються між собою люди похилого віку та молодь?
- Як впливає на спілкування з іншими людьми наявність фізичних недоліків у людини?
- Що означає толерантне ставлення до інших?
- Для чого ми виконували цю вправу?
- Що вона вам дала?
Слово вчителя. У всіх нас більше схожого, ніж відмінного. Пам’ятаймо: ми всі люди, всі мріємо бути щасливими, всі вчимося в школі, проживаємо в Україні, на цій планеті, в цій частині Всесвіту… У нас більше спільного, ніж відмінного, і всі ми залежимо один від одного.
Про людину судять за зовнішністю, професією, вірою, за тим як вона будує свої стосунки в родині та з оточуючими. Зробивши добро, людина сама стає краще, чистіше та світліше. Це толерантний шлях розвитку особистості. Цим ми говоримо про співробітництво та прийняття людини такою, якою вона є.

-          Вправа “Позитивні перетворення” - 10 хв.
Якщо людина відрізняється від нас за зовнішністю, за переконаннями, за світоглядом, за фізичним можливостям або національністю, мовою, вірою, які почуття вона може викликати у нас?
(Відповіді учнів записуються на дошці):
- роздратування,
- байдужість,
- агресивність,
- подив,
- презирство,
- зарозумілість.
Якщо ж ми проявляємо терпимість, доброзичливість і увагу до інших людей, ці негативні почуття можуть перетворитися в позитивні.
Давайте спробуємо це зробити.
(На дошці разом перетворюємо):
- уміння володіти собою,
- чуйність,
- доброзичливість,
- довіра,
- великодушність,
-безкорисливість
До якого ж висновку ми можемо підійти в нашій спільній роботі?
Не можна ділити світ лише на чорне або біле, хороше або погане, у світі багато відтінків, тому кожна людина має позитивні і негативні риси характеру. Але якщо ми виявляємо один до одного терпимість, чуйність, доброзичливість, нам легко знайти спільну мову навіть з тими, хто не схожий на нас.

ІV. Заключна частина (8 хв).
Вправа “Я вдячний тобі за те, що ти є”.
1 варіант.
Учні стоять у колі.
Вчитель: Закрийте будь-ласка, очі і відчуйте руки один одного . Спробуйте уявити, що відчувають зараз люди, що тримають вас за руки . Подумки подякуйте всім за зроблену нами роботу. Чи змогли би ви кожному з учасників заняття висловити вдячність? Спробуйте за кілька хвилин відкрити очі та разом сказати “Я вдячний тобі за те, що ти є”.
2 варіант.
Вчитель пропонує учням свободно порухатися по класу й при кожній зустрічі вимовити слова вдячності “Я вдячний тобі за те, що ти є”.

Рефлексія:
-  Що вам сподобалося на занятті?
- Що ви можете взяти для себе (або який висновок можете зробити) з нашого спілкування на занятті?




                                       






Комментариев нет:

Отправить комментарий