Краєзнавча робота

Краєзнавча робота в навчально 
- виховному комплексі

У нашій  школі туристсько-краєзнавча робота завжди була стрижнем патріотичного виховання: багато поколінь випускників збирали матеріали про Братську могилу курсантів Одеського артилерійського училища, яка знаходиться на території школи, про міста-герої колишнього СРСР, про ветеранів Великої Вітчизняної війни, про родичів загиблих курсантів Одеського артилерійського училища, про партизанів-земляків тощо.
Ще працюючи учителем української мови, займаючись літературним краєзнавством, беручи активну участь у розробці концепції роботи літературно-краєзнавчого музею імені  поета Григорія Бідняка, я зрозуміла важливість туристсько-краєзнавчої роботи,  традиції якої необхідно було не тільки зберегти, а й активніше впроваджувати, використовуючи сучасні технології. У процесі пізнання історії рідного краю, витоків національної культури, вивчення свого родоводу, історичних і культурних надбань предків в учнів виховується почуття дбайливого ставлення та поваги до історії краю, формується світогляд, удосконалюються навички дослідницької роботи, діти починають розуміти значення рідної землі в історії держави, а, зрозумівши, пишаються  рідним краєм, прагнучи  дізнатися більше про його  історію, глибше розуміють значення  бойових і трудових справ, беруть приклад з видатних земляків.                                                                                                                     Краєзнавчу роботу вважаю пріоритетним напрямом виховної роботи  для нашої   школи ще й тому, що обстановка багаторічного проживання декількох поколінь роду в селищі, історія створення та розвитку якого пов’язана з історією міста та  з важливими для України історичними подіями,   має практичне  суспільне значення, бо сприяє дбайливому збереженню традицій Городища, інформації про  історичні події. Важливо це для дітей на сучасному етапі ще й тому, що зараз  з‘явилася можливість слухати і записувати спогади і розповіді тих, хто багато років був вимушений мовчати. Це люди, які були репресовані, пережили голодомори, були вивезені в Германію під час Великої Вітчизняної війни. Туристсько-краєзнавча робота допоможе дітям глибше зрозуміти події, які замовчувалися за часів радянської влади: події колективізації, голодоморів, зокрема голодомору 1932-1933 років, репресій тощо.
Організовуючи роботу по вивченню конкретних людських доль, у першу чергу близьких людей-земляків і членів сім'ї, вивчення повсякденності – буденного життя з його живими подробицям – спостерігаю, як     краєзнавство сприяє вирішенню задач соціальної адаптації вихованців школи, формуванню у них готовності жити і працювати в своєму місті,  брати участь у його розвитку, соціально-економічному і культурному оновленні.
Ця робота  допомагає дітям глибше розуміти  події  сучасного життя, зберегти відомості про важливі події для майбутніх поколінь, творчий характер діяльності слугує  вихованню соціально-активної життєвої позиції майбутніх громадян України. 
1.Методична розробка " Краєзнавча робота як засіб виховання інноваційної особистості"
   2. Екскурсія
Екскурсія, присвячена революції Гідності

2. Фотоальбом

" Рідний край і в жмені рай"







Фотоальбом 2 "Подорож козацькими стежками"

Учні 9-10 класів із задоволенням протягом 2016-2017 року взяли участь у краєзнавчій екскурсії. Адже цікаво самому пройтися стежками запорозьких козаків, побродити в урочищі, яке залишилося від Великого Лугу, постояти на березі Ревуна, Томаківки. Відкрити для себе щось нове і новим поглядом подивитися на історію рідного краю.














Фотоальбом 3
" Стежками старого Нікополя"

У вас є бажання відчути атмосферу кінця 19 початку 20 століття? запрошуємо вас на екскурсію до старої частини Нікополя, історія якого тісно переплелася з історією Марганця, нашого маленького селища Городища.













Комментариев нет:

Отправить комментарий