Краєзнавча робота в навчально
- виховному комплексі
У
нашій школі туристсько-краєзнавча робота
завжди була стрижнем патріотичного виховання: багато поколінь випускників збирали
матеріали про Братську могилу курсантів Одеського артилерійського училища, яка
знаходиться на території школи, про міста-герої колишнього СРСР, про ветеранів
Великої Вітчизняної війни, про родичів загиблих курсантів Одеського
артилерійського училища, про партизанів-земляків тощо.
Ще
працюючи учителем української мови, займаючись літературним краєзнавством,
беручи активну участь у розробці концепції роботи літературно-краєзнавчого
музею імені поета Григорія Бідняка, я
зрозуміла важливість туристсько-краєзнавчої роботи, традиції якої необхідно було не тільки зберегти,
а й активніше впроваджувати, використовуючи сучасні технології. У процесі пізнання історії
рідного краю, витоків національної культури, вивчення свого родоводу,
історичних і культурних надбань предків в учнів виховується почуття дбайливого
ставлення та поваги до історії краю, формується світогляд, удосконалюються навички
дослідницької роботи, діти починають розуміти значення рідної землі в історії
держави, а, зрозумівши, пишаються рідним
краєм, прагнучи дізнатися більше про
його історію, глибше розуміють
значення бойових і трудових справ,
беруть приклад з видатних земляків.
Краєзнавчу
роботу вважаю пріоритетним напрямом виховної роботи для нашої
школи ще й тому, що обстановка багаторічного проживання декількох поколінь
роду в селищі, історія створення та розвитку якого пов’язана з історією міста
та з важливими для України історичними
подіями, має практичне
суспільне значення, бо сприяє
дбайливому збереженню традицій Городища, інформації про історичні події. Важливо це для дітей на
сучасному етапі ще й тому, що зараз з‘явилася
можливість слухати і записувати спогади і розповіді тих, хто багато років був
вимушений мовчати. Це люди, які були репресовані, пережили голодомори, були
вивезені в Германію під час Великої Вітчизняної війни. Туристсько-краєзнавча
робота допоможе дітям глибше зрозуміти події, які замовчувалися за часів
радянської влади: події колективізації, голодоморів, зокрема голодомору
1932-1933 років, репресій тощо.
Організовуючи
роботу по вивченню конкретних людських доль, у першу чергу близьких людей-земляків
і членів сім'ї, вивчення повсякденності – буденного життя з його живими
подробицям – спостерігаю, як краєзнавство сприяє вирішенню задач
соціальної адаптації вихованців школи, формуванню у них готовності жити і
працювати в своєму місті, брати участь у
його розвитку, соціально-економічному і культурному оновленні.
Ця
робота допомагає дітям глибше розуміти події
сучасного життя, зберегти відомості про важливі події для майбутніх
поколінь, творчий
характер діяльності слугує вихованню
соціально-активної життєвої позиції майбутніх громадян України.
1.Методична розробка " Краєзнавча робота як засіб виховання інноваційної особистості"
1.Методична розробка " Краєзнавча робота як засіб виховання інноваційної особистості"
" Рідний край і в жмені рай"
Фотоальбом 2 "Подорож козацькими стежками"
Учні 9-10 класів із задоволенням протягом 2016-2017 року взяли участь у краєзнавчій екскурсії. Адже цікаво самому пройтися стежками запорозьких козаків, побродити в урочищі, яке залишилося від Великого Лугу, постояти на березі Ревуна, Томаківки. Відкрити для себе щось нове і новим поглядом подивитися на історію рідного краю.
Фотоальбом 3
" Стежками старого Нікополя"
У вас є бажання відчути атмосферу кінця 19 початку 20 століття? запрошуємо вас на екскурсію до старої частини Нікополя, історія якого тісно переплелася з історією Марганця, нашого маленького селища Городища.
Учні 9-10 класів із задоволенням протягом 2016-2017 року взяли участь у краєзнавчій екскурсії. Адже цікаво самому пройтися стежками запорозьких козаків, побродити в урочищі, яке залишилося від Великого Лугу, постояти на березі Ревуна, Томаківки. Відкрити для себе щось нове і новим поглядом подивитися на історію рідного краю.
Фотоальбом 3
" Стежками старого Нікополя"
У вас є бажання відчути атмосферу кінця 19 початку 20 століття? запрошуємо вас на екскурсію до старої частини Нікополя, історія якого тісно переплелася з історією Марганця, нашого маленького селища Городища.
Комментариев нет:
Отправить комментарий